fbpx

Светлана Близнакова (Sevi) пише соловия си албум след смъртта на Chris Cornell

Светлана Близнакова - Sevi Снимка: Виктория Вучев

Светлана Близнакова е едно от малкото момичета, което толкова дълбоко е забило тока си в българската рок й метъл сцена, че като че ли го е бетонирала там. В доминирания от мъже свят на тежката музика Севи, както я наричат, и както се казва и бандата й (SEVI), плува отборно вече 10 години. За пръв път обаче предприема нова крачка в живота си – пуска се в дисциплина „солов албум“.

Началото

Тавата Tomorrow излиза на 15 ноември и Севи ще я представи на живо в Sofia Live Club заедно с музикантитe Мартин Профиров(П.И.Ф., Силует), Александър Кирилов( Etnotix, Vulgar Bulgar), Иван Попов(Тома), Рози Лесидренска( Time Jugglers), Милена Генева( Vocalize this)и Рали Велинов (SEVI). След което ще тръгне на кратко турне в Бургас, Пловдив, Стара Загора, Плевен и др.

Но какво я провокира да търси самостоятелна изява?! „Всичко започна след смъртта на Chris Cornell, която ми повлия много силно емоционално.Това

отключи в мен някакво особено настроение и малко след това с Рали Велинов (басист на групата SEVI) написахме песента „Cold Stone Soul“

Постепенно започнаха да се появяват и останалите парчета  и в мен се оформи идеята за солов проект.Исках да създам нещо различно, по-лично и емоционално“, се разкри пред мен Светлана.

Коя е Севи?

Бързам да напомня на тези, които знаят, и да разкрия пред онези, които не знаят, че Севи е родена певица. Първите й записи са направени още на 2-годишна възраст с домашния касетофон. Изпълнението е на „Без радио на мога“ на Лили Иванова. На пет смайва журито на прослушване за певици в ансамбъл Филип Кутев, но е твърде малка. Взимат я след няколко години и там започва шлифовката й. С народно пеене!

После преминава през класическо пеене. Операта я отвежда и до университет, но в първата година се прехвърля поп и джаз пеене. В крайна сметка, рокът е с нея още от дете и сама ми е разказвала как е пеела по цял ден Bon Jovi, Aerosmith и най-вече Тина Търнър. Не успява да го открие обаче никъде в образователната ни система и напуска СУ. Но среща Рали Велинов.

Светлана Близнакова - Sevi Снимка: Виктория Вучева
Светлана Близнакова – Sevi
Снимка: Виктория Вучева

Първоначалният план е да бутат нейната солова кариера, но през 2010 г. Рали й предлага да направят група. Останалото го знаете – 3 студийни албума, един концертен, големи сцени, които делят с артисти като Europe, Evanescence, а с Nightwish успяват да разделят само съблекалнята, тъй като така и не излизат да свирят преди тях.

Tomorrow

След всичко това, вече съвсем логично звучи артист като Светлана Близнакова да направи солов албум – да цялото разнообразие от музика, което има в себе си. Въпреки че и в бандата е една от основните творящи сили. Тогава ще открием ли разлика между „Tomorrow“ и работата й в SEVI? “Aлбумът е малко по-интимен и в някои от песните съм навлязла в по-дълбоки разсъждения за бъдещето и живота. Не мисля че бих могла да избягам от себе си и това, което съм, когато пиша за SEVI. И колкото и да е различен този албум от познатото по-тежко звучене на бандата, вярвам че феновете ще ме разпознаят и тук“, безкрайно откровена е тя.

Тавата съдържа 11 песни и е разделена условно на три основни теми. Някои от парчетата са посветени на любовта, взаимоотношенията и връзките. „Говорят за истинските чувства, малко позабравените образи на принцове и принцеси, които са готови да преминат през всички препятствия, за да са заедно. В днешно време сякаш търпимостта ни е по-малко и бързо се отказваме да се борим за това, което обичаме. А понякога има нужда да дадем втори шанс“, споделя за тези парчета Близнакова. Други от песните са поглед в бъдещето. „Готови ли сме да понесем последствията от действията си сега и можем ли да видим това, което е наистина важно и да се хванем за него?!

Време е да се опомним преди да се събудим в един сив, отчужден, дигитализиран, пластмасов свят без емоции

категорична е певицата.  А трети са насочени към миналото с носталгия по времената, когато „бяхме по-свързани. Децата играеха с камъни и топки, играеха заедно, а не виртуално. Хората си помагаха, а не се страхуваха един от друг.  Това да погалиш улично куче или да ядеш с мръсни ръце не беше опасно…“

Мъжко момиче

Това, че е жена в една приета за мъжка територия като рок музиката, чак сега дава сила и смелост на Светлана Близнакова да разнообрази тежкия звук на бандата си с малко по-мелодични и акустични песни в соловия албум. „Колкото и да не ми се иска да разделям изпълнителите на полове, за хората сякаш още има разлика между мъжете и жените в рока. Някак по-естествено стои да си мъж в рока, може би заради силата и енергията, с която се асоциира тази музика. За мен по-скоро нещата се свеждат до това дали можеш да стоиш убедително в един стил или не. Аз се чувствам абсолютно на място там където съм, но определено този стил, а и

професията рок музикант изисква много психическа и физическа сила, много мъжка издръжливост, защото има много изтощителни моменти в които това да си „крехка дама” не върши работа

обяснява Светлана Близнакова.

Соловият си албум определя като рок-акустик, но е вплела и много влияния от кънтри, блус, госпъл, дори поп музика. И въпреки че почти никой музикант не дели песните си, Севи отличава като особено сантиментална песента Tomorrow, дала име на албума. „Тя ме провокира да напиша текст и вокална линия, които не предполагах, че бих могла да създам. Когато Александра (б.а. Зернер – композитор и аранжор) ми изпрати музиката и я чух рано сутринта, текста веднага прозвуча в главата ми, а с днешна дата мисля, че невероятно отговаря на ситуацията,  в която живеем от март месец насам“, признава певицата. А видеото на парчето, дело на Игнати Йорданов, ще направи своята специална премиера по време на живото представяне на албума.

Отборът

Освен със Зернер, по албума Севи е работила още с Рали Велинов (басист на SEVI). Той е записал не само партиите на баса, но и хармоники, акустични китари, пиана и синтове.  Петър Братанов се е включи в част от довършителната работа по аранжиментите, записал е  барабани, перкусии и китарни партии и е дал терен в студиото си Pepino records за част от записите. А миксът и мастерингът е дело на Симеон Славчев. Специални гости са Johnny Gioeli, който се включва с беквокални партии в песента „Jaded“ – най-вероятният втори сингъл от албума, и Alberto Steri от Италия, който е записал китарите на “The Children That Won’t Be”.

Четете още по темата